12 jan. 2013

saturday morning blues

-04.57 Mamman vaknar av en spark i ryggen -04.58 Inser att jag är tilldelad 20 centimeter av Mimmis 1.20 säng att ligga på. -04.59 Hoppar över den sovande prinsessan och lägger mig på andra sidan av henne. Gott om plats ! Nöjd. -05.00 Inser att jag ligger på nåt blött. Märker att dottern luktar allt annat än prinsessa. Kommer upp ur sängen väldigt fort. -05.08 Prinsessan är nu ren och torr och luktar gott igen. Nu tänker mamman att de kan vila vidare tillsammans i soffan, då sängen är obrukbar. -05.10 Inser att dottern har tänkt sig ett helt annat scenario. -05.15 hämtar välling, och uppmuntrar dottern att komma och mysa med mamman under filten. Erbjudandet ratas. -05.25 Prinsessan står på soffbordet och hoppar och uppmanar mamman att vara med. Mamman vill inte. -05.28 Dottern bygger lego och tittar på saltkråkan samtidigt som hon sjunger lille katt och sköter om sin docka som tydligen behöver byta blöja. -05.30 Prinsessan undrar om mamman fungerar som studsmatta ? Nej, det var tydligen inte så bra studs. -05.35 Mamman ger upp tanken om en fridefull lördagmorgon och sätter på kaffet istället.

4 kommentarer:

  1. Alldeles för livlig flicka alldeles för tidigt på morgonen :-)!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej, hittade din blogg när jag googlade på "name it filt med stjärnor" och såg då ett inlägg från 13okt 2011. Har sökt en sådan till min son som snuttat sönder sin och som lagats ca 40 gånger, inte mycket kvar av den nu :) Tänkte kolla om ni har kvar den och om den används? Om den bara ligger och samlar damm som vissa filtar gör ibland (har själv försökt köpa andra till vår son men de fungerar inte) så undrar jag om ni är intresserade av att sälja den? Mvh/Jessica

    SvaraRadera
  3. Ja jag har den kvar, klart vi kan fixa så du får den, Mimmi har så mycket filtar ! Maila mig på missradiobar@hotmail.com Jessi

    SvaraRadera
  4. Tack för svar, har mejlat dig.
    Med vänlig hälsning,Jessica

    SvaraRadera