25 maj 2013

Husletande

Ja Martin har varit och kollat på en del hus i Borås / Ulricehamn när han varit uppe och jobbat på veckorna. Jag har varit med på två husvisningar när vi ändå varit uppe. Först kollade vi på ett i Sparsör. Jättefint, men för nära Hybergsvägen och priset drog iväg rejält. Sen kollade vi på ett i Tämta som var alldeles för mycket att göra på . Sen har Martin kollat på ett i Tvärred , där vi gärna skulle bo, det var toppen , men tyvärr hade vi inte sålt vårt då och säljaren ville inte vänta. Sen har han b.la kollat på en hästgård i Kinnarumma, jättefin, men i överkant på vad vi vill ge även om det var jättefint inne så vill man ju alltid göra lite och det fanns det inte marginal för då i vår budget. Men vi skall kolla en gång till. Vi har också kollat på ett tvåfamiljshus i Hökerum tillsammans med vänner. Men det var inte alls som det såg ut på bilderna. Väldigt mycket att göra och mycket var eftersatt. Nu har vi hittat ett nytt som vi vill titta på . Kanske lite längre bort än vad vi tänkt, men bra mycket närmre Borås än Kuggeboda :-) Och huset är precis ett sånt jag alltid drömt om så vi ger det en chans. Bra pris dessutom. Ja det skall bli spännande att gå på lite mer husvisningar nu när vi kommer upp. Och hör ni nån som vill sälja så låt oss veta det! http://objekt.fastighetsbyran.se/Templates/Pages/ObjectImages.aspx?source=hemnet&ObjektGID=OBJ5270_1267322754
Här är det huset vi skall kolla på !( Bild lånad från fastighetsbyrån, klicka på länken ovan för att se fler)

4 kommentarer:

  1. Åh det är ju precis er stil!

    Jättefint! bra med så många rum då kan ju min hela min familj sova över när vi kommer!
    Längtar så tills ni kommer till Borås!
    Då får äntlgen jag tillbaka min syster hit o barnen sin kusin så både de o vi kan leka:)

    SvaraRadera
  2. Ser jättefint ut :-) Håller tummarna för att det är lika fint på plats :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej. Har suttit å läst i din änglablogg tidigare å ville bara skicka en kommentar. Vi förlorade vår son för snart två månader sen, han föddes i v 24 å vi levde 4 månader på sjukhus å hoppades på att få komma hem... tyvärr var han så lungsjuk så till slut orkade han inte längre å somnade in på mitt bröst. Å vad fint att ni fått ett syskon till Mio, nu har hon en alldeles egen skyddsängel i himlen. Vi hoppas också på att snart kunna bli gravida igen... dock väntar jag på att mitt psyke ska klara av det. I allafall, ville bara skicka en kommentar å säga hej. :) /Maria

    SvaraRadera
  4. Massa varma kramar till dig Maria... skriver i din blogg sen istället så du säkert läser det.

    Till er andra. Huset var INTE som det såg ut på bild. Och inget för oss. Massa att göra; byta tak, panel, trekammarbrunn, golven inne, tapeter var spruckna och slitna och det luktade blöt hund på hela nedervåningen. Näpp det får nån annan köpa och vi letar vidare !! J

    SvaraRadera