18 apr. 2013

ordnar sig

Ja, det är mycket i huvudet nu, men sakta men säkert, en sak i taget, så ordnar det sig. Vi blir som sagt Ulricehamnsbor i mitten på Juli. Fram tills dess får vi bo i Martins föräldrars lägenhet, de är snälla och flyttar till stugan i Juni. Så först blir det alltså en månad i centrala Borås. Sen lite semester och så inflytt i vår trea i Ulricehamn, som vi ännu inte sett :-) . Det känns bra att vi fått lägenheten, då det inte är ett enda hus till salu på hemnet nu som passar oss. Det verkar vara ett generationsskifte och nästan alla hus som är ute är tegelhus i tättbebyggt villaområde. Vi vill gärna ha ett trähus som ligger med lite ytor omkring så man inte har grannen precis på knuten. Men det verkar vara dåligt med sådana hus och då är det skönt att ha lägenheten så vi inte behöver stressa fram ett beslut. Och så kan vi känna lite mer på Ulricehamn, som vi är förtjusta i men inte vet så mycket om. Vi har placerat Mimmi i kö på ett par förskolor där och hoppas få plats i Augusti.

 I helgen får jag ett litet break från alla "bekymmer" och vardagsbestyr, då vi åker 5 tjejer från blekinge imorgon, och skall ha tjejhelg i stugan ! Två vänner kommer från Borås / Göteborg på Lördan och sluter upp. Det blir go mat, vin , mys och Gekås. Ja jag behöver väl inte säga att jag längtar , detta skall bli såå kul , och något jag verkligen känner att jag behöver nu ! Så trevlig helg alla , det skall vi ha !!// J

1 kommentar:

  1. Hej. Hoppas ni får en kanon helg tillsammans med vänner o kompisar fr Blekinge.Mimmi får köra med pappa man kan ju få göra lite saker som mamma inte tillåter ( förlåt Martin).Bm kram

    SvaraRadera