19 apr. 2012

Mammabloggalan 2012

Nu är det snart dax för mammablogg galan 2012. Gå in här och rösta på min vän Theodoras fina mammablogg. Blivande trebarnsmor som för inte längesedan hade inbrott i, och tvingades lägga ner sin nystartade lilla butik. Det är andra saker i hennes liv som ställt på sin ända den senaste tiden, och är det någon som kämpar på och skulle förtjäna en vinst nu så är det hon. Hennes blogg är en av de finaste jag vet. Full med härliga vardagskåserier och tips på pyssel och heminredning mm. Här går du in och röstar; http://cargocollective.com/mammabloggalan/Rosta-nominera . Hon står som nummer 31 under "årets Bloggmamma" det går jättesnabbt, och du som läser skulle göra mig en stor tjänst och kanske sätta lite guldkant på en medmänniskas vardag!

nä, jag kunde inte lägga ut länken till Theodoras blogg, men här är adressen, kopiera och klistra in i ert adressfält:
http://theodora.nu/index.html

Som ett litet smakprov skall ni få läsa en liten snutt ur hennes blogg som jag bara älskar, det är hennes ena dotter Cornelia som citeras här:
"En liten röst hörs från sovrummet där gullungen sovit.
-Mamma älsk mig, pappa älsk mig, Leia älsk mig, mojmo älsk mig, mojfaj älsk mig, Vira älsk mig, Linn älsk mig, Dolde älsk mig, Iam älsk mig, Ulan älsk mig, Lisan älsk mig, Mille älsk mig, Anton älsk mig, fajmoj älsk mig, kompis älsk mig. Allihopa älsk mig fina Nela."

- är det inte ljuvligt ? Den goa ungen vet iallafall om att hon är älskad !

4 kommentarer:

  1. Fina, underbara, Jessica.
    Jag förstår varför min mamma alltid kallar dig just det.
    Du är så varm och omtänksam att hälften hade räckt för en hel kontinent. Jag blir tårögd och lycklig.

    I all denna röra, där allt liksom blev motsatt av vad det skulle vara, är ett sådant här mail, ett inlägg, ett citat, en omtanke eller ibland en glass, helt plötsligt vad som får hela livet att fungera.
    Från botten av mitt hjärta, Tack.
    Verkligen Tack.

    SvaraRadera
  2. Har nu röstat och önskar henne lycka till!

    Catta

    SvaraRadera
  3. tack finaste ni som röstar !! berättar hur det går sen !

    SvaraRadera